Op deze pagina vertel ik je:
Hoe ik je kan helpen met je Logo Ontwerp en Identity Design
Ik vertel je hoe ik werk en wat het kost. Wie mijn klanten zijn en hoe ze het vonden om met mij te werken. Ik leg uit hoe ik je kan helpen met het bedenken van een bedrijfsnaam. En tot slot vertel ik wat over mijn onderneming Paul Christian en over mijzelf.
Op deze pagina vertel ik je hoe ik je kan helpen met je Logo Ontwerp en Identity Design
Ik vertel je hoe ik werk en wat het kost. Wie mijn klanten zijn en hoe ze het vonden om met mij te werken. Ik leg uit hoe ik je kan helpen met het bedenken van een bedrijfsnaam. En tot slot vertel ik wat over mijn onderneming Paul Christian en over mijzelf.
Logo Ontwerp
Een groot idee in één simpel beeld
Logo’s zijn vaak het visuele boegbeeld van een onderneming en in mijn ogen zijn de beste logo’s zowel eenvoudig als diepzinnig. Ik zie een logo namelijk als het topje van de ijsberg van een veel groter idee. Tijdens de brainstorm-fase zoek ik naar de essentie van je bedrijf en die probeer ik terug te brengen tot een symbolisch verhaal. Op basis van dat verhaal ontwerp ik vervolgens meerdere logo-concepten die dat verhaal uitbeelden. Het uiteindelijke logo is daarmee niet slechts een icoon of woordmerk dat er goed uitziet, maar het is een visuele metafoor. En daarmee krijgt het logo persoonlijkheid, lading en betekenis.
Logo Ontwerp
Een groot idee in één simpel beeld
Logo’s zijn vaak het visuele boegbeeld van een onderneming en in mijn ogen zijn de beste logo’s zowel eenvoudig als diepzinnig. Ik zie een logo namelijk als het topje van de ijsberg van een veel groter idee. Tijdens de brainstorm-fase zoek ik naar de essentie van je bedrijf en die probeer ik terug te brengen tot een symbolisch verhaal. Op basis van dat verhaal ontwerp ik vervolgens meerdere logo-concepten die dat verhaal uitbeelden. Het uiteindelijke logo is daarmee niet slechts een icoon of woordmerk dat er goed uitziet, maar het is een visuele metafoor. En daarmee krijgt het logo persoonlijkheid, lading en betekenis.









Naast mijn creativiteit en zeer kritische blik ben ik breed geïnteresseerd en daar put ik uit tijdens de concept-fase. Zo haal ik mijn inspiratie uit de natuur, cultuur, architectuur, kunst, grafisch ontwerp en zelfs uit mode. Ieder logo is het eindresultaat van honderden afwegingen.
Mijn doel is dat jij aan het eind van het project een tijdloos logo hebt dat een uniek statement maakt en dat de essentie van jouw bedrijf weerspiegelt. Nóg belangrijker vind ik dat je er trots op bent. Dat je voelt dat het klopt. En dat het bij jou past.
Geïnspireerd?
Laten we even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.
Geïnspireerd?
Laten we even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.
Identity Design
De beeldtaal van jouw bedrijf
Het logo is het hoofd-onderdeel van een visuele identiteit. Om die reden richt ik me eerst op het logo ontwerp. Zodra het logo klaar is ga ik aftasten welke aanvullende elementen ik kan toevoegen om tot een totale stijl te komen waaraan je onderneming te herkennen is. Denk hierbij aan kleuren, lettertypes, vormen, foto’s etc. Het doel hiervan is dat ik een visueel karakter ontwerp dat je gemakkelijk kunt toepassen op je bedrijfsuitingen zoals je website, visitekaartjes, facturen, presentaties etc.
Identity Design
De beeldtaal van jouw bedrijf
Het logo is het hoofd-onderdeel van een visuele identiteit. Om die reden richt ik me eerst op het logo ontwerp. Zodra het logo klaar is ga ik aftasten welke aanvullende elementen ik kan toevoegen om tot een totale stijl te komen waaraan je onderneming te herkennen is. Denk hierbij aan kleuren, lettertypes, vormen, foto’s etc. Het doel hiervan is dat ik een visueel karakter ontwerp dat je gemakkelijk kunt toepassen op je bedrijfsuitingen zoals je website, visitekaartjes, facturen, presentaties etc.



Deze visuele identiteit beschrijf ik vervolgens in een zogenaamd identity book. Dit is een naslagwerk voor ondernemers waarin alle details van hun identiteit beschreven staan. Denk aan kleurnummers, lettertypes en richtlijnen voor het gebruik van het logo. Ook beschrijf ik hierin het idee achter het logo en gebruik ik deze boekjes vaak als middel om enkele fictieve producten af te tasten – puur voor je beeldvorming – zoals reclameposters, slogans, drukwerk, etc.



Het doel van het logo samen met je identiteit is dat je een onderscheidende en professionele indruk maakt op je doelgroep en daarbuiten. Ik richt mij hierbij niet alleen op waar je nu bent als ondernemer maar ook op je potentie. En ik neem mee in het design waar je over 5 of 10 jaar wilt zijn. Op die manier zijn je logo en identiteit ook een soort stip aan de horizon. Het zegt iets over wie je bent, waar je voor staat en naar welk doel je onderweg bent.
Geïnspireerd?
Laten we even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.
Geïnspireerd?
Laten we even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.
Werkwijze
Een project zie ik als een samenwerking tussen jou en mij
Ik koppel veel naar je terug en vraag om je mening en input. We werken op deze manier stap voor stap de projectfases door. Zo heb je goed een vinger aan de pols met betrekking tot wat ik doe en denk.
Daarnaast benader ik het verloop van het project als een trechter. We beginnen een project breed en open-minded en gaan steeds verder inzoomen op de ideeën waarvan we beiden denken; “Hé dit is interessant!”
De stappen met een ⇆ zijn de momenten waarop ik je vraag om je feedback.
Werkwijze
Een project zie ik als een samenwerking tussen jou en mij
Ik koppel veel naar je terug en vraag om je mening en input. We werken op deze manier stap voor stap de projectfases door. Zo heb je goed een vinger aan de pols met betrekking tot wat ik doe en denk.
Daarnaast benader ik het verloop van het project als een trechter. We beginnen een project breed en open-minded en gaan steeds verder inzoomen op de ideeën waarvan we beiden denken; “Hé dit is interessant!”
De stappen met een ⇆ zijn de momenten waarop ik je vraag om je feedback.
Mijn werkwijze heb ik de afgelopen 10 jaar meer en meer verfijnd. En ik heb inmiddels een projectmethode ontwikkeld die bewezen werkt en waar ik zelf graag gebruik van zou willen maken als de rollen omgedraaid waren. Creativiteit, diepgang, toewijding, transparantie, regelmatig contact, werken via het internet en een gefaseerde facturering zijn hiervan enkele speerpunten.
Maar wat kost het? Designwerk is maatwerk en het exacte antwoord op deze vraag hangt samen met de eisen, wensen, en het budget van de klant. Dit gaat dus altijd in overleg. Maar gemiddeld gezien komen mijn projecten uit tussen de € 3.000 en € 9.000 euro. Waarbij zzp’ers en startups vaak in de eerste helft van dit bereik vallen. En mkb’ers en scale-ups (doorgaans herontwerpen) in de tweede helft.
Mijn werkwijze heb ik de afgelopen 10 jaar meer en meer verfijnd. En ik heb inmiddels een projectmethode ontwikkeld die bewezen werkt en waar ik zelf graag gebruik van zou willen maken als de rollen omgedraaid waren. Creativiteit, diepgang, toewijding, transparantie, regelmatig contact, werken via het internet en een gefaseerde facturering zijn hiervan enkele speerpunten.
Maar wat kost het? Designwerk is maatwerk en het exacte antwoord op deze vraag hangt samen met de eisen, wensen, en het budget van de klant. Dit gaat dus altijd in overleg. Maar gemiddeld gezien komen mijn projecten uit tussen de € 3.000 en € 9.000 euro. Waarbij zzp’ers en startups vaak in de eerste helft van dit bereik vallen. En mkb’ers en scale-ups (doorgaans herontwerpen) in de tweede helft.
Zullen we kennis maken?
Wil je graag een uniek logo en een professionele visuele identiteit voor je onderneming?
Laten we dan even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.
Zullen we kennis maken?
Wil je graag een uniek logo en een professionele visuele identiteit voor je onderneming?
Laten we dan even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.
Bedrijfsnaam bedenken
Het verzinnen van een unieke bedrijfsnaam is zeer lastig. Ik help je er graag bij
Kom je er niet uit met je bedrijfsnaam of zou je graag wat alternatieve opties willen zien om te onderzoeken of het beter kan? Laten we overleggen →
Van nature ben ik goed met taal en samen met mijn creativiteit en brede interesses kom ik vaak op originele en onverwachte ideeën. Daarnaast komt mijn designersbrein hierbij erg van pas omdat ik bedrijfsnamen al visueel kan afwegen nog voor ik ze op papier heb.
Ter inspiratie: ik bedacht onder andere de bedrijfsnamen Egen, Drent & Bosker, Happy Home, NatuurlijkMooier, Vanneau, Inrichting Anders en De Middenweg.
Bedrijfsnaam bedenken
Het verzinnen van een unieke bedrijfsnaam is zeer lastig. Ik help je er graag bij
Kom je er niet uit met je bedrijfsnaam of zou je graag wat alternatieve opties willen zien om te onderzoeken of het beter kan? Laten we overleggen →
Van nature ben ik goed met taal en samen met mijn creativiteit en brede interesses kom ik vaak op originele en onverwachte ideeën. Daarnaast komt mijn designersbrein hierbij erg van pas omdat ik bedrijfsnamen al visueel kan afwegen nog voor ik ze op papier heb.
Ter inspiratie: ik bedacht onder andere de bedrijfsnamen Egen, Drent & Bosker, Happy Home, NatuurlijkMooier, Vanneau, Inrichting Anders en De Middenweg.


Mijn klanten
Gedreven mkb’ers en scale-ups
Ik heb het voorrecht gehad dat ik de afgelopen 10 jaar met ontzettend veel leuke klanten heb mogen werken. Meer dan 150 heb ik er inmiddels mogen verwelkomen en ze komen uit heel Nederland. Ze zijn open-minded, betrokken en helder communicerend. Ze zijn gericht op diepgang, impact, en een lange termijn visie. Ze nemen de uitstraling van hun onderneming uiterst serieus. En ze bieden mij de ruimte om goed in het project te duiken.
Mijn klanten
Gedreven mkb’ers en scale-ups
Ik heb het voorrecht gehad dat ik de afgelopen 10 jaar met ontzettend veel leuke klanten heb mogen werken. Meer dan 150 heb ik er inmiddels mogen verwelkomen en ze komen uit heel Nederland. Ze zijn open-minded, betrokken en helder communicerend. Ze zijn gericht op diepgang, impact, en een lange termijn visie. Ze nemen de uitstraling van hun onderneming uiterst serieus. En ze bieden mij de ruimte om goed in het project te duiken.
Referenties

“Paul is een expert in het ontwerpen van een goed doordachte visuele identiteit. Hij gaat net zolang door tot alles klopt: uitstraling, boodschap, kleur en design. Hij verzamelt eindeloos veel ideeën die hij vervolgens weet terug te brengen naar een verrassend eindproduct. Hij weet de essentie van zijn klanten heel goed te vangen en hij luistert goed naar je. Maar hij weet ook door te pakken als hij zeker weet dat het plaatje klopt. Hoe leuk is het als je je ogen bijna niet van je nieuwe logo af kunt houden!”
– Lucy Scharloo, Utrecht
Eigenaar van 5Talenten / Sterke Punten Coach

“Paul heeft voor ons bedrijf een zeer fraaie visuele identiteit ontwikkeld en zijn werkwijze was van af het begin af aan erg prettig. Duidelijk, vriendelijk, constructief en creatief. Het mooiste vind ik dat hij echt samengewerkt met zijn klant om tot iets moois te komen waardoor je je gehoord en begrepen voelt.”
– Jurjen Schortinghuis, Emmen
Eigenaar JC Kliniek / MKA-chirurg

“Tijdens het proces van het ontwerpen van een logo en een identiteit voor mijn organisatie heb ik Paul leren kennen als een zeer toegewijd en betrokken persoon. Zijn gedetailleerde manier van kijken, zijn gevoel voor esthetiek, en zijn gebruik van ruimte hebben gezorgd voor een eenduidig concept. Door breder te kijken dan alleen de vormgeving ontstaat er ritme, logica en samenhang. Hij ziet als geen ander de verbanden tussen deze elementen en weet hiermee logo, inhoud, visie en identiteit tot een kloppend geheel te smeden. De waarden en uitstraling hiervan sluiten volledig aan bij wat ik wil uitdragen.”
– Rebecca Vandenabeele, Amsterdam
Eigenaar LemonGrass Coaching / Psycholoog & Executive Coach

“Ik ervaar Paul als betrouwbaar, creatief, technisch goed onderlegd en in het bezit van een goede visuele blik. Hij is soepel samenwerkend en buitengewoon helder en zorgvuldig communicerend. Je kunt je opdracht met een gerust hart aan hem overlaten!”
– Floor Boekholt, Nijkerk
MSc Directeur & Klinisch Psycholoog

“Na een gestage groei van ons bedrijf wilden we de volgende stap maken om de organisatie en onze uitstraling verder te professionaliseren. Een origineel design en betrouwbare uitstraling waren hierbij voor ons essentieel. Paul heeft ons letterlijk aan de hand genomen bij dit creatieve proces. Na een aantal brainstormsessies kwam Paul met ideeën en concepten en hij verraste ons continu met zijn originele aanpak, gedrevenheid en nauwkeurigheid. We zijn ontzettend blij met onze unieke visuele identiteit.”
– Frank Ruijs & Jennifer Hakkaart, Uden
Eigenaar Echte Zorg

“Vanaf het eerste moment is het prettig werken met Paul. Hij is zeer gedreven, zorgvuldig, deskundig en creatief. Hij weet de kern van je bedrijf te pakken en heeft mijn praktijk een mooie nieuwe professionaliseringsslag gegeven. Mijn omgeving en ik zijn zeer enthousiast over het resultaat.”
– Simone van Roekel, Amersfoort
Psychosociaal therapeut

“Voor mijn project had ik iemand nodig die met me mee zou denken, iemand die begreep wat mijn klanten wilden en wat ervoor nodig was om via de website bepaalde drempels en twijfels bij mijn bezoekers weg te nemen. Paul wist exact wat hier voor nodig was en hij wist tevens de kernwaarden van mijn bedrijf te vertalen naar het design en de uitstraling van mijn website en huisstijl. Begin februari is de website online gegaan en ik krijg zeer positieve reacties.”
– Lucas van Hooff, Sittard
Eigenaar HealthTravellers

“Wat een rijke ervaring om te werken met een creatieve geest als Paul. Tijdens het project stemde hij goed af, was hij nuchter en geduldig, dacht hij met me mee, plaatste hij kritische kanttekeningen en bood hij alternatieven. Ik maakte meermaals mee dat ik iets in mijn hoofd had wat ik niet goed kon uitdrukken, maar waarvan hij de signalen oppikte en precies wist wat ik bedoelde. Geweldig hoe hij het proces leidde, mindsets bewerkstelligde en veel meer biedt dan alleen het realiseren van een ontwerp.”
– Shirley Bernardus, Amsterdam
Interim HR-Adviseur

“Vanaf het eerste contact had ik het gevoel dat Paul precies wist wat ik wilde en wat ik nodig had. Ik kon duidelijk merken dat hij zich had verdiept in mijn vakgebied en daardoor wist welk type design en website ideaal was voor mijn bedrijf en ambities. Paul heeft een ontzettend mooie website voor mij gebouwd en tevens heeft hij een verzorgde visuele identiteit en nieuw logo voor mijn atelier ontworpen.”
– Sebastiaan van Soest, Wateringen
Eigenaar Goudleer-atelier Van Soest
Over Paul Christian
Mijn bedrijfsnaam beslaat tweederde van mijn persoonsnaam
Dit is omdat, net als bij veel van mijn opdrachtgevers, mijn onderneming en mijn persoonlijkheid nauw met elkaar verbonden zijn. En hoewel er veel overlap is tussen mij als persoon en mijn bedrijf (ik neem vaak letterlijk mijn werk mee naar bed) scheid ik ze toch even van elkaar.
Paul Christian is een ontwerpstudio gespecialiseerd in logo ontwerp en identity design, opgericht door mij: Paul Christian Greidanus. Wat breed begon als een studio voor grafisch ontwerp, webdesign en advies omtrent user experience design & usability heb ik meer en meer toegespitst op dat waar mijn hart ligt; logo- en identity design. Ik heb in feite een trechter gehanteerd – net als binnen mijn projecten – en de afgelopen jaren verder en verder ingezoomd op mijn passie. Vanaf oktober 2021 (mijn 10-jarig jubileum als ondernemer) richt ik mij puur op deze twee disciplines.
Over Paul Christian
Mijn bedrijfsnaam beslaat tweederde van mijn persoonsnaam omdat het mijn persoonlijkheid draagt
Dit is omdat, net als bij veel van mijn opdrachtgevers, mijn onderneming en mijn persoonlijkheid nauw met elkaar verbonden zijn. En hoewel er veel overlap is tussen mij als persoon en mijn bedrijf (ik neem vaak letterlijk mijn werk mee naar bed) scheid ik ze toch even van elkaar.
Paul Christian is een ontwerpstudio gespecialiseerd in logo ontwerp en identity design, opgericht door mij: Paul Christian Greidanus. Wat breed begon als een studio voor grafisch ontwerp, webdesign en advies omtrent user experience design & usability heb ik meer en meer toegespitst op dat waar mijn hart ligt; logo- en identity design. Ik heb in feite een trechter gehanteerd – net als binnen mijn projecten – en de afgelopen jaren verder en verder ingezoomd op mijn passie. Vanaf oktober 2021 (mijn 10-jarig jubileum als ondernemer) richt ik mij puur op deze twee disciplines.
Over mij
Individualist. Minimalist. Perfectionist. Professioneel ontwerper — ‘Amateur mens’.

Toen ik een jaar of 6 was ontvreemde ik een pot gele verf uit onze schuur en ging ik strepen verven op een nabijgelegen fietspad. Autowegen hadden strepen dus waarom het fietspad niet? Deze inconsistentie was mij een doorn in het oog. Dit kwam me op een reprimande te staan. Maar het is ook de eerste herinnering van mijn poging om iets te verfijnen in de wereld. Iets wat ik in zekere zin 30 jaar later nog doe. Alleen word ik er nu voor beloond.
In mijn vrije tijd is het voeden van mijn geest mijn voornaamste bezigheid. Ik ben breed geïnteresseerd en haal veel voldoening uit het verdiepen van mijn kennis. Een aantal interessegebieden die ik heb zijn; architectuur, cultuur, kunst, minimalisme, Japanse esthetiek, psychologie en design. Het steeds verder verfijnen van mijn vaardigheden, kennis en smaak staat daarbij voor mij centraal. En minimalisme gebruik ik als overkoepelend middel — zowel zakelijk als privé, online en offline — om bij de kern van dingen te komen. Om uit te komen bij wat me het meest inspireert.
Over mij
Individualist. Minimalist. Perfectionist. Professioneel ontwerper — ‘Amateur mens’.

Toen ik een jaar of 6 was ontvreemde ik een pot gele verf uit onze schuur en ging ik strepen verven op een nabijgelegen fietspad. Autowegen hadden strepen dus waarom het fietspad niet? Deze inconsistentie was mij een doorn in het oog. Dit kwam me op een reprimande te staan.
Maar het is ook de eerste herinnering van mijn poging om iets te verfijnen in de wereld. Iets wat ik in zekere zin 30 jaar later nog doe. Alleen word ik er nu voor beloond.
In mijn vrije tijd is het voeden van mijn geest mijn voornaamste bezigheid. Ik ben breed geïnteresseerd en haal veel voldoening uit het verdiepen van mijn kennis. Een aantal interessegebieden die ik heb zijn; architectuur, cultuur, kunst, minimalisme, Japanse esthetiek, psychologie en design. Het steeds verder verfijnen van mijn vaardigheden, kennis en smaak staat daarbij voor mij centraal. En minimalisme gebruik ik als overkoepelend middel — zowel zakelijk als privé, online en offline — om bij de kern van dingen te komen. Om uit te komen bij wat me het meest inspireert.

Toen ik een jaar of 6 was ontvreemde ik een pot gele verf uit onze schuur en ging ik strepen verven op een nabijgelegen fietspad. Autowegen hadden strepen dus waarom het fietspad niet? Deze inconsistentie was mij een doorn in het oog. Dit kwam me op een reprimande te staan. Maar het is ook de eerste herinnering van mijn poging om iets te verfijnen in de wereld. Iets wat ik in zekere zin 30 jaar later nog doe. Alleen word ik er nu voor beloond.
In mijn vrije tijd is het voeden van mijn geest mijn voornaamste bezigheid. Ik ben breed geïnteresseerd en haal veel voldoening uit het verdiepen van mijn kennis. Een aantal interessegebieden die ik heb zijn; architectuur, cultuur, kunst, minimalisme, Japanse esthetiek, psychologie en design. Het steeds verder verfijnen van mijn vaardigheden, kennis en smaak staat daarbij voor mij centraal. En minimalisme gebruik ik als overkoepelend middel — zowel zakelijk als privé, online en offline — om bij de kern van dingen te komen. Om uit te komen bij wat me het meest inspireert.