Op deze pagina vertel ik je:

hoe ik je kan helpen met je Logo Ontwerp en Identity Design

Ik vertel je hoe ik werk en wat het kost, wie mijn klanten zijn en hoe ze het vonden om met mij te werken. Daarnaast leg ik uit hoe ik je kan helpen met het bedenken van een bedrijfsnaam. En tot slot vertel ik wat over mijn onderneming Paul Christian en over mijzelf.

Op deze pagina vertel ik je hoe ik je kan helpen met je Logo Ontwerp en Identity Design

Ik vertel je hoe ik werk en wat het kost, wie mijn klanten zijn en hoe ze het vonden om met mij te werken. Daarnaast leg ik uit hoe ik je kan helpen met het bedenken van een bedrijfsnaam. En tot slot vertel ik wat over mijn onderneming Paul Christian en over mijzelf.

Logo Ontwerp

Een groot idee in één simpel beeld

Logo’s zijn vaak het visuele boegbeeld van een onderneming en in mijn ogen zijn de beste logo’s zowel eenvoudig als diepzinnig. Ik zie een logo namelijk als het topje van de ijsberg van een veel groter idee. Tijdens de brainstorm-fase zoek ik naar de essentie van je bedrijf en die probeer ik terug te brengen tot een symbolisch verhaal. Op basis van dat verhaal ontwerp ik vervolgens meerdere logo-concepten die dat verhaal uitbeelden. Het uiteindelijke logo is daarmee niet slechts een icoon of woordmerk dat er goed uitziet, maar het is een visuele metafoor. En daarmee krijgt het logo persoonlijkheid, lading en betekenis.

Logo Ontwerp

Een groot idee in één simpel beeld

Logo’s zijn vaak het visuele boegbeeld van een onderneming en in mijn ogen zijn de beste logo’s zowel eenvoudig als diepzinnig. Ik zie een logo namelijk als het topje van de ijsberg van een veel groter idee. Tijdens de brainstorm-fase zoek ik naar de essentie van je bedrijf en die probeer ik terug te brengen tot een symbolisch verhaal. Op basis van dat verhaal ontwerp ik vervolgens meerdere logo-concepten die dat verhaal uitbeelden. Het uiteindelijke logo is daarmee niet slechts een icoon of woordmerk dat er goed uitziet, maar het is een visuele metafoor. En daarmee krijgt het logo persoonlijkheid, lading en betekenis.

Het logo van Natuurlijk Mooier. Dit is een monogram-logo dat is opgebouwd uit de letters N en M in een schuine hoek.
Het logo van Marcai. Het de bedrijfsnaam vormt een vierkant schuin van boven gezien, met MAR en CAI op elkaar gestapeld.
Het logo van HappyHome. Dit is een monogram-logo bestaande uit twee h’s die elkaar kruisen en samen een hart vormen.
Het logo van Drent & Bosker. Het woord Drent gevolgd door &, staat exact boven Bosker. Zo vormt het logo een visueel blok.
Het logo van Health Travellers. Dit logo is een visueel icoon dat een kruising is tussen een vliegtuig en een medisch kruis.
Het logo van 5Talenten. De initialen ‘5T’ zijn opgeknipt in horizontale repen en ten opzichte van elkaar verschoven.
Het logo van Naesten. Dit logo begint met een punt en een spatie voor de hoofdletter N.
Het logo van Suzan de Jong. Suzan de Jong is gezet in een schreef-lettertype dat klassiek mixed met een moderne uitstraling.
Het logo van BeursLoper. Dit logo toont het beursgebouw in New York welke wordt doorkruisd door een stijgende lijn.
Het logo van Vanneau. Dit monogram-logo toont een kruis-achtig vignet dat is opgebouwd uit vier V’s.
Het logo van PowerSellers. Dit monogram-logo de letters P en S die in elkaar overgaan en zijn uitgesneden uit een vierkant.
Het logo van Egen. De letters EG zijn leeg en de letters EN zijn opgevuld. Het toont innerlijke motivatie die tastbaar wordt.
Het logo van De Middenweg. Dit logo bestaat uit vier gestapelde rijden van drie letters ‘de- mid den weg’.
Het logo van Topkliniek MKA-Chirurgie. De letters MKA vallen deels achter een melkglas-plaat en vervagen.
Het logo van Joblr. De J staat schuin en het puntje rolt er vanaf, richting de opening van de letter O en zal deze opvullen.
Het logo van SateRama. Van het woord SateRama is een embleem gemaakt met elementen geïnspireerd op Chinese architectuur.
Het logo van Echte Zorg. Echt en Zorg zijn gestapeld en in een rond embleem gezet met een schaduw erachter.
Het logo van AVF. Een monogram-logo opgebouwd uit driehoeken met een knipoog naar Mondriaan’s Victory Boogie Woogie.
Het logo van Inrichting Anders. Dit logo is opgebouwd uit deels grote en deels gestapelde letters. A nd E rs.
Het logo van Barini. Er komen drie horizontale strepen uit de letter B waardoor deze lijkt te bewegen van links naar rechts.

Naast mijn creativiteit en zeer kritische blik ben ik breed geïnteresseerd en daar put ik uit tijdens de concept-fase. Zo haal ik mijn inspiratie uit de natuur, kunst, architectuur, mode en zelfs uit parfum. Ieder logo is het eindresultaat van meerdere dagen werk en vele (vaak honderden) afwegingen. Het is mijn doel dat jij aan het eind van het project een tijdloos logo hebt dat een uniek statement maakt en dat de essentie van jouw bedrijf weerspiegelt. Nóg belangrijker vind ik dat je er trots op bent. Dat je voelt dat het klopt. En dat het bij jou past. Mede daarom werk ik nauw samen met mijn klanten.

Geïnspireerd?

Laten we even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.

Kennismaken →

Geïnspireerd?

Laten we even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.

Kennismaken →

Identity Design

De beeldtaal van jouw bedrijf

Het logo is het hoofd-onderdeel van een visuele identiteit. Om die reden richt ik me eerst op het logo ontwerp. Zodra het logo klaar is ga ik aftasten welke aanvullende elementen ik kan toevoegen om tot een totale stijl te komen waaraan je onderneming te herkennen is. Denk hierbij aan kleuren, lettertypes, vormen, foto’s etc. Het doel hiervan is dat ik een soort visueel karakter ontwerp dat je gemakkelijk kunt toepassen op je bedrijfsuitingen zoals je website, visitekaartjes, facturen, presentaties, reclame, etc.

Identity Design

De beeldtaal van jouw bedrijf

Het logo is het hoofd-onderdeel van een visuele identiteit. Om die reden richt ik me eerst op het logo ontwerp. Zodra het logo klaar is ga ik aftasten welke aanvullende elementen ik kan toevoegen om tot een totale stijl te komen waaraan je onderneming te herkennen is. Denk hierbij aan kleuren, lettertypes, vormen, foto’s etc. Het doel hiervan is dat ik een soort visueel karakter ontwerp dat je gemakkelijk kunt toepassen op je bedrijfsuitingen zoals je website, visitekaartjes, facturen, presentaties, reclame, etc.

De voorkant van het identity book van 5Talenten met daarop het 5Talenten-logo in zwarte graffiti op een oranje achtergrond.
De binnenkant van het identity book van 5Talenten met daarop het ontstaan en finetunen van het uiteindelijke logo.
Het identity book van 5Talenten met daarop het ontstaan en finetunen van het uiteindelijke logo.

Deze visuele identiteit beschrijf ik vervolgens in een zogenaamd identity book. Dit is een naslagwerk voor ondernemers waarin alle details van hun identiteit beschreven staan. Denk aan kleurnummers, lettertypes en richtlijnen voor het gebruik van het logo. Ook beschrijf ik hierin het idee achter het logo en gebruik ik deze boekjes vaak als middel om enkele fictieve producten af te tasten – puur voor je beeldvorming – zoals reclameposters, slogans, drukwerk, etc.

De voorkant van het identity book van Joblr met daarop het Joblr-logo in een wolk van groene en zwarte graffiti.
De binnenkant van het identity book van Joblr met daarop het Joblr-logo verschillende kleuren en een fictieve reclameposter.
Het identity book van Joblr dat het logo toont in alle huisstijlkleuren evenals enkele fictieve reclameposters.

Het doel van het logo samen met je identiteit is dat je een onderscheidende en professionele indruk maakt op je doelgroep en daarbuiten. Ik richt mij hierbij niet alleen op waar je nu bent als ondernemer maar ook op je potentie. En ik neem mee in het design waar je over 5 of 10 jaar wilt zijn. Op die manier zijn je logo en identiteit ook een soort stip aan de horizon. Het zegt iets over wie je bent, waar je voor staat en naar welk doel je onderweg bent.

Geïnspireerd?

Laten we even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.

Kennismaken →

Geïnspireerd?

Laten we even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.

Kennismaken →

Werkwijze

Een project zie ik als een samenwerking tussen jou en mij

Ik koppel veel naar je terug en vraag om je mening en input. We werken op deze manier stap voor stap de projectfases door. Zo heb je goed een vinger aan de pols met betrekking tot wat ik doe en denk. Daarnaast benader ik het verloop van het project als een trechter. We beginnen een project breed en open-minded en gaan steeds verder inzoomen op de ideeën waarvan we beiden denken; “Hé dit is speciaal/interessant/treffend.”

Werkwijze

Een project zie ik als een samenwerking tussen jou en mij

Ik koppel veel naar je terug en vraag om je mening en input. We werken op deze manier stap voor stap de projectfases door. Zo heb je goed een vinger aan de pols met betrekking tot wat ik doe en denk. Daarnaast benader ik het verloop van het project als een trechter. We beginnen een project breed en open-minded en gaan steeds verder inzoomen op de ideeën waarvan we beiden denken; “Hé dit is speciaal/interessant/treffend.”

Mijn ‘project-trechter’ die alle stappen van het ontwerp-project toont van kennismaking tot oplevering.
Mijn ‘project-trechter’ die alle stappen van het ontwerp-project toont van kennismaking tot oplevering.

Mijn werkwijze heb ik de afgelopen 10 jaar meer en meer verfijnd. En ik heb inmiddels een projectmethode ontwikkeld die bewezen werkt en waar ik zelf graag gebruik van zou willen maken als de rollen omgedraaid waren. Creativiteit, diepgang, toewijding, transparantie, regelmatig contact, werken via het internet en een gefraseerde facturering zijn hiervan enkele speerpunten.

Maar wat kost het? Breed gezegd beginnen mijn projecten bij € 2000,- en ze lopen door tot € 6000,- en meer. Maar designwerk is maatwerk en het exacte antwoord op deze vraag hangt samen met de eisen, wensen en het budget van de klant.

Mijn werkwijze heb ik de afgelopen 10 jaar meer en meer verfijnd. En ik heb inmiddels een projectmethode ontwikkeld die bewezen werkt en waar ik zelf graag gebruik van zou willen maken als de rollen omgedraaid waren. Creativiteit, diepgang, toewijding, transparantie, regelmatig contact, werken via het internet en een gefraseerde facturering zijn hiervan enkele speerpunten.
Maar wat kost het? Breed gezegd beginnen mijn projecten bij € 2000,- en ze lopen door tot € 6000,- en meer. Maar designwerk is maatwerk en het exacte antwoord op deze vraag hangt samen met de eisen, wensen en het budget van de klant.


Zullen we kennis maken?

Wil je graag een uniek logo en een professionele visuele identiteit voor je onderneming?

Laten we dan even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.

Kennismaken →


Zullen we kennis maken?

Wil je graag een uniek logo en een professionele visuele identiteit voor je onderneming?

Laten we dan even overleggen. Ik ben benieuwd naar je doelen en dromen en ik kom graag voor nieuwe uitdagingen te staan.

Kennismaken →

Bedrijfsnaam bedenken

Het verzinnen van een unieke bedrijfsnaam is zeer lastig. Daarom help ik je er graag bij

Kom je er niet uit met je bedrijfsnaam of zou je graag wat alternatieve opties willen zien om te onderzoeken of het beter kan? Van nature ben ik goed met taal en samen met mijn brede interesses zie ik vaak verbanden en originele, onverwachte opties die anderen niet zien. Wellicht kan ik je helpen. Laten we even overleggen →
Recent bedacht ik o.a. Egen, Drent & Bosker, Happy Home, NatuurlijkMooier, Vanneau, Inrichting Anders en De Middenweg.

Bedrijfsnaam bedenken

Het verzinnen van een unieke bedrijfsnaam is zeer lastig. Daarom help ik je er graag bij

Kom je er niet uit met je bedrijfsnaam of zou je graag wat alternatieve opties willen zien om te onderzoeken of het beter kan? Van nature ben ik goed met taal en samen met mijn brede interesses zie ik vaak verbanden en originele, onverwachte opties die anderen niet zien. Wellicht kan ik je helpen. Laten we even overleggen →
Recent bedacht ik o.a. Egen, Vanneau, MCS, Drent & Bosker, NatuurlijkMooier, Happy Home, De Middenweg en Inrichting Anders.

Het bedenken van de bedrijfsnaam voor Egen; 14 doorgestreepte potentiële bedrijfsnamen en alleen Egen is leesbaar.
Het logo van Egen. De letters EG zijn leeg en de letters EN zijn opgevuld. Het toont innerlijke motivatie die tastbaar wordt.
Het logo van HappyHome. Dit is een monogram-logo bestaande uit twee h’s die elkaar kruisen en samen een hart vormen.
Het logo van Natuurlijk Mooier. Dit is een monogram-logo dat is opgebouwd uit de letters N en M in een schuine hoek.
Het logo van Inrichting Anders. Dit logo is opgebouwd uit deels grote en deels gestapelde letters. A nd E rs.
Het logo van Drent & Bosker. Het woord Drent gevolgd door &, staat exact boven Bosker. Zo vormt het logo een visueel blok.
Het logo van MCS. Hierbij staan de M en de C in een modern strak font en de S in een klassieker lettertype met schreef.
Het logo van Vanneau. Dit monogram-logo toont een kruis-achtig vignet dat is opgebouwd uit vier V’s.
Het logo van De Middenweg. Dit logo bestaat uit vier gestapelde rijden van drie letters ‘de- mid den weg’.

Mijn klanten

150+ klanten; mkb, zzp en startups

Ik heb het geluk gehad dat ik het afgelopen decennium met ontzettend veel leuke klanten heb mogen werken. Ze komen uit heel Nederland en sommigen van hen ken ik inmiddels al vele jaren. Ze zijn gedreven, open-minded, helder communicerend, gericht op diepgang en nemen de uitstraling van hun onderneming uiterst serieus. Ze gaan voor impact, een lange termijn visie en bieden mij de ruimte om goed in het project te duiken.

Mijn klanten

150+ klanten; mkb, zzp en startups

Ik heb het geluk gehad dat ik het afgelopen decennium met ontzettend veel leuke klanten heb mogen werken. Ze komen uit heel Nederland en sommigen van hen ken ik inmiddels al vele jaren. Ze zijn gedreven, open-minded, helder communicerend, gericht op diepgang en nemen de uitstraling van hun onderneming uiterst serieus. Ze gaan voor impact, een lange termijn visie en bieden mij de ruimte om goed in het project te duiken.

Referenties

Over Paul Christian

Mijn bedrijfsnaam beslaat tweederde van mijn persoonsnaam

Dit is omdat mijn onderneming mijn persoonlijkheid draagt. En hoewel er veel overlap is tussen mij als persoon en mijn bedrijf (ik neem vaak letterlijk mijn werk mee naar bed) scheid ik ze toch even van elkaar.

Paul Christian is een eenpersoons-ontwerpstudio gespecialiseerd in logo ontwerp en identity design, opgericht door mij: Paul Christian Greidanus. Wat breed begon als een studio voor grafisch ontwerp, webdesign en advies omtrent user experience design & usability heb ik meer en meer toegespitst op dat waar mijn hart ligt; logo- en identity design. Ik heb in feite een trechter gehanteerd – net als binnen mijn projecten – en de afgelopen jaren verder en verder ingezoomd op mijn passie. Vanaf oktober 2021 (exact 10 jaar na oprichting) richt ik mij voornamelijk op deze twee disciplines.

Over Paul Christian

Mijn bedrijfsnaam beslaat tweederde van mijn persoonsnaam omdat het mijn persoonlijkheid draagt

Dit is omdat mijn onderneming mijn persoonlijkheid draagt. En hoewel er veel overlap is tussen mij als persoon en mijn bedrijf (ik neem vaak letterlijk mijn werk mee naar bed) scheid ik ze toch even van elkaar.

Paul Christian is een eenpersoons-ontwerpstudio gespecialiseerd in logo ontwerp en identity design, opgericht door mij: Paul Christian Greidanus. Wat breed begon als een studio voor grafisch ontwerp, webdesign en advies omtrent user experience design & usability heb ik meer en meer toegespitst op dat waar mijn hart ligt; logo- en identity design. Ik heb in feite een trechter gehanteerd – net als binnen mijn projecten – en de afgelopen jaren verder en verder ingezoomd op mijn passie. Vanaf oktober 2021 (exact 10 jaar na oprichting) richt ik mij voornamelijk op deze twee disciplines.

Over mij

Individualist. Minimalist. Perfectionist. Professioneel ontwerper — ‘Amateur mens’.

Profielfoto Paul Christian Greidanus, eigenaar van Paul Christian.

Toen ik een jaar of 6 was ontvreemde ik een pot gele verf uit onze schuur en ging ik strepen verven op een nabijgelegen fietspad. Autowegen hadden strepen dus waarom het fietspad niet? Deze inconsistentie was mij een doorn in het oog. Zonder eten naar bed was één gevolg van deze actie. Een ander gevolg is dat het mijn eerste herinnering is van een poging om iets te verfijnen in de wereld. Iets wat ik in zekere zin 30 jaar later nog doe. Alleen nu koop ik er mijn eten van. Deze karaktertrek leidde mij later in mijn leven door twee design-opleidingen waarvan ik de laatste afrondde in 2012. In oktober 2011 werd ik zzp’er terwijl ik werkte aan mijn scriptie.

In mijn vrije tijd is het voeden van mijn geest mijn voornaamste bezigheid. Ik ben breed geïnteresseerd en haal veel voldoening uit het verdiepen van mijn kennis. Een aantal interessegebieden die ik heb zijn; architectuur, kunst, cultuur, minimalisme, Japanse esthetiek, psychologie en design. Het steeds verder verfijnen van mijn vaardigheden, kennis en smaak staat voor mij centraal. En minimalisme gebruik ik als overkoepelend thema (zowel fysiek als digitaal) om tot de kern te komen van alles. Om uit te komen bij wat me het meest inspireert.

Over mij

Individualist. Minimalist. Perfectionist. Professioneel ontwerper — ‘Amateur mens’.

Profielfoto Paul Christian Greidanus, eigenaar van Paul Christian.

Toen ik een jaar of 6 was ontvreemde ik een pot gele verf uit onze schuur en ging ik strepen verven op een nabijgelegen fietspad. Autowegen hadden strepen dus waarom het fietspad niet? Deze inconsistentie was mij een doorn in het oog. Zonder eten naar bed was één gevolg van deze actie.

Een ander gevolg is dat het mijn eerste herinnering is van een poging om iets te verfijnen in de wereld. Iets wat ik 30 jaar later nog doe. Alleen nu koop ik er mijn eten van. Deze karaktertrek leidde mij later in mijn leven door twee design-opleidingen waarvan ik de laatste afrondde in 2012. In oktober 2011 werd ik zzp’er terwijl ik werkte aan mijn scriptie.

In mijn vrije tijd is het voeden van mijn geest mijn voornaamste bezigheid. Ik ben breed geïnteresseerd en haal veel voldoening uit het verdiepen van mijn kennis. Een aantal interessegebieden die ik heb zijn; architectuur, kunst, cultuur, minimalisme, Japanse esthetiek, psychologie en design. Het steeds verder verfijnen van mijn vaardigheden, kennis en smaak staat voor mij centraal. En minimalisme gebruik ik als overkoepelend thema (zowel fysiek als digitaal) om tot de kern te komen van alles. Om uit te komen bij wat me het meest inspireert.

Profielfoto Paul Christian Greidanus, eigenaar van Paul Christian.

Toen ik een jaar of 6 was ontvreemde ik een pot gele verf uit onze schuur en ging ik strepen verven op een nabijgelegen fietspad. Autowegen hadden strepen dus waarom het fietspad niet? Deze inconsistentie was mij een doorn in het oog. Zonder eten naar bed was één gevolg van deze actie. Een ander gevolg is dat het mijn eerste herinnering is van een poging om iets te verfijnen in de wereld. Iets wat ik 30 jaar later nog doe. Alleen nu koop ik er mijn eten van. Deze karaktertrek leidde mij later in mijn leven door twee design-opleidingen waarvan ik de laatste afrondde in 2012. In oktober 2011 werd ik zzp’er terwijl ik werkte aan mijn scriptie.

In mijn vrije tijd is het voeden van mijn geest mijn voornaamste bezigheid. Ik ben breed geïnteresseerd en haal veel voldoening uit het verdiepen van mijn kennis. Een aantal interessegebieden die ik heb zijn; architectuur, kunst, cultuur, minimalisme, Japanse esthetiek, psychologie en design. Het steeds verder verfijnen van mijn vaardigheden, kennis en smaak staat voor mij centraal. En minimalisme gebruik ik als overkoepelend thema (zowel fysiek als digitaal) om tot de kern te komen van alles. Om uit te komen bij wat me het meest inspireert.