Je hart volgen, wat kost dat?

Ik stop... (Belangrijk)

Ik stop... (Belangrijk)

Het is 12 oktober 2021 en ik kijk vandaag terug op exact 10 jaar ondernemerschap. Er is veel gebeurd in het afgelopen decennium en ik ben erg veranderd en gegroeid. Mijn kennis is breder. Mijn vaardigheden zijn verder. Mijn smaak is verfijnder. Mijn blik is anders. En mijn principes zijn sterker dan ooit.

Wat echter beter meetbaar is zijn de cijfers, en op mijn cijfers ben ik trots. Sinds 12 oktober 2011:

  • Bezochten 101.171 mensen mijn website
  • Lazen 14.264 mensen mijn usability checklist
  • Bekeken 9.703 mensen mijn scriptie
  • Heb ik met 150+ klanten gewerkt aan meer dan 350 projecten
  • En kon ik 10 jaar lang voorzien in mijn levensonderhoud met baan die ik zelf gecreëerd had op mijn 25e

Maar nu gooi ik het roer om. Ik wil me volledig focussen op mijn passie en ik laat daarom 80% van mijn diensten vallen. Ik ga stoppen met:

  • Webdesign, website-aanpassingen en website-onderhoud
  • Het ontwerpen van mock-ups, prototypes en wireframes voor websites & apps
  • Consultancy omtrent website verbetering, user experience design en gebruiksvriendelijkheid
  • Product design zoals ebooks en andere digitale producten
  • Het ontwerpen van uitgebreid drukwerk zoals rapporten, folders etc.

Ik richt me vanaf vandaag voor onbepaalde tijd volledig op het ontwerpen van logo’s en visuele identiteiten. Dat is waar mijn hart ligt en waar ik al enkele jaren naar kijk met het idee: “Hoe mooi zou het zijn als ik dat fulltime kon doen…”
Het is een gewaagde gok. Zeker in deze tijden. In essentie gooi ik een groot deel van mijn omzet overboord om me te kunnen specialiseren in datgene wat ik het leukst en meest uitdagend vind. Vandaar de titel: “Je hart volgen, wat kost dat?” I’ll find out soon…

En voor mijn klanten heeft dit ook gevolgen. Ik kan hun niet meer helpen met de bovenstaande diensten en dit laat mij niet onberoerd. Sommigen van hen ken ik namelijk al vele jaren en met regelmaat komen ze nog bij mij terug voor aanvullende projecten. Daarom zie ik de komende drie maanden (t/m 31 december) als een soort van overbruggingsperiode. Tot die tijd kan ik nog hier en daar bijspringen ten aanzien bovenstaande diensten. Maar dit doe ik alleen voor bestaande klanten. Mocht jij één van hun zijn, dan is dit het moment waarop ik je vraag: heb je nog iets van mij nodig? Zo ja, laat het me dan tijdig weten.

Voor nu wil ik mijn klanten ontzettend bedanken voor hun vertrouwen en onze vele prettige samenwerkingen. Zonder hen had ik de afgelopen 10 jaar niet kunnen worden wie ik nu ben. Dank jullie wel.

Paul Christian Greidanus, 12 oktober 2021.

Deel via: